Τι κάνεις όταν ο πελάτης δεν ακολουθεί τη σύστασή σου;
Όταν ο πελάτης δεν ακολουθεί τη συμβουλή σου: Πώς να προστατεύσεις τον εαυτό σου και τη σχέση σου με τον πελάτη ;
Είναι μια κατάσταση που τη ζει κάθε ασφαλιστής: έχεις κάνει την καλύτερη δουλειά, έχεις αναλύσει τις ανάγκες του πελάτη, έχεις βρει την ιδανική λύση, αλλά εκείνος στο τέλος διαλέγει κάτι άλλο. Συχνά, ο λόγος είναι το κόστος ή απλώς η προσωπική του άποψη.
Και αυτό είναι απολύτως σεβαστό. Είναι δικαίωμά του. Όμως, για τους επαγγελματίες, η δουλειά δεν σταματά εκεί. Η ευθύνη είναι να προστατεύσουμε όχι μόνο τον πελάτη, αλλά και τον εαυτό τους από πιθανά προβλήματα στο μέλλον. Άλλωστε, η νομοθεσία, με τον Ν. 4583/2018, είναι ξεκάθαρη πάνω σε αυτό.
Τώρα το δικό σου σχέδιο δράσης, σε τρία βήματα
Αν ο πελάτης σου διαλέξει κάτι διαφορετικό από αυτό που του πρότεινες, δες τι πρέπει να κάνεις για να είσαι καλυμμένος:
- Κατέγραψε τη δική σου πρόταση. Μην το αφήσεις μόνο στα λόγια. Γέμισε το «Έντυπο Αναγκών & Αιτιολογημένη Συμβουλή» και εξήγησε με λεπτομέρειες γιατί η λύση που πρότεινες ήταν η καλύτερη για εκείνον. Δείξε του γιατί ήταν η πιο σωστή, με βάση τις ανάγκες και την οικονομική του κατάσταση.
- Κατέγραψε την επιλογή του. Αφού διαλέξει, κατέγραψε επίσημα την απόφασή του. Σημείωσε ότι ο πελάτης προτίμησε μια διαφορετική κάλυψη από την προτεινόμενη. Είναι κρίσιμο να αναφέρεις πως γνώριζε και αποδέχτηκε πλήρως τους κινδύνους και τους όρους που μπορεί να έχει αυτή του η επιλογή.
- Ζήτησε την υπογραφή – ηλεκτρονική συγκατάθεση του. Ο πελάτης δηλώνει με την ηλεκτρονική υπογραφή του ότι η τελική επιλογή έγινε με δική του πρωτοβουλία, παρόλο που του είχες παρουσιάσει μια εναλλακτική, πιο κατάλληλη πρόταση.
Μια ενδεικτική διατύπωση που μπορείτε να γράψετε: «Ο πελάτης ενημερώθηκε αναλυτικά για το προϊόν […………] που του προτάθηκε ως η καλύτερη λύση για τις ανάγκες του. Ωστόσο, επέλεξε το προϊόν [………], με χαμηλότερο κόστος/διαφορετική κάλυψη. Δηλώνει ότι ενημερώθηκε πλήρως και αποδέχεται τα όρια της τελικής του επιλογής.»
Γιατί είναι απαραίτητο, Αιτιολογημένη Συμβουλή;
- Γιατί σε προστατεύει. Σε περίπτωση ελέγχου από την ΤτΕ (Τράπεζα της Ελλάδος), έχεις όλα τα χαρτιά σου σε τάξη. Δείχνεις ότι ενήργησες με πλήρη διαφάνεια.
- Γιατί σε θωρακίζει. Αν ο πελάτης αύριο σου κάνει κάποιο παράπονο ή καταγγελία, έχεις την πλήρη τεκμηρίωση που χρειάζεσαι για να αποδείξεις την ορθότητα της διαδικασίας σου.
- Γιατί χτίζει εμπιστοσύνη. Ακόμη κι αν δεν τον έπεισες, η σωστή και επαγγελματική σου στάση δείχνει πως νοιάζεσαι πραγματικά για το συμφέρον του. Αυτό ενισχύει τη σχέση σας και σε κάνει πιο αξιόπιστο στα μάτια του.
Η διαφάνεια είναι ο πιο δυνατός σύμμαχος. Ακολουθώντας αυτά τα απλά βήματα, όχι μόνο είσαι καλυμμένος, αλλά επιβεβαιώνεις τον ρόλο σου ως αξιόπιστος σύμβουλος, ακόμη και όταν ο πελάτης αποφασίζει να ακολουθήσει τον δικό του δρόμο.
Μην αφήνετε τις νομικές απαιτήσεις να σας αγχώνουν.
Με το service, μπορείτε να έχετε όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να παρέχετε πλήρως τεκμηριωμένη Αιτιολογημένη Συμβουλή, γρήγορα και απλά.
Κερδίστε χρόνο, κερδίστε ασφάλεια.
Ξεκινήστε σήμερα με μια επίσκεψη στο www.myidd.gr, ή κάντε εγγραφή και δοκιμάστε το για ένα μήνα δωρεάν!